Sprijin Pentru Ocupare

GRATUIT ! CURSURI DE FORMARE ACREDITATE

Dacă locuiești în Baia Mare, în unul din cartierele: 
Traian, Republicii, Gării sau Depozitelor

Și ești în căutarea unui loc de muncă,

ÎNSCRIE-TE LA UNUL DINTRE CURSURILE:

  • OSPĂTAR

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 720 ore  (240 ore teorie si 480 ore practică)

– OSPĂTARUL este persoana specializată în servirea la cererea consumatorilor preparate culinare, băuturi și alte produse comestibile.

– Activitatea practică se va derula în baruri, restaurante, saloane din Baia Mare, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de ospătar.

  • FRIZER

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 360 ore (120 ore teorie și 240 ore pratică)

– FRIZERUL se ocupă în principal cu executarea tunsorii pentru bărbaţi, executarea bărbieritului, executarea îngrijirilor faciale şi capilare, spălarea părului, aprovizionarea cu materiale, utilizarea materialelor şi instrumentelor, igienizarea locului de muncă, încasarea contravalorii serviciilor.

– Activitatea practică se va derula în saloane de frizerie din Baia Mare, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de frizer.

  • LUCRĂTOR ÎN COMERȚ

– Curs de CALIFICARE

– Durata de 360 ore (120 ore teorie și 240 ore pratică)

– LUCRĂTORUL COMERCIAL este persoana specializată în vânzarea produselor, întocmirea și raportarea situației vânzărilor, actualizarea stocurilor de produse.

– Activitatea practică se va derula în unități comerciale din Baia Mare, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de lucrător comercial.

  • ZIDAR – PIETRAR – TENCUITOR

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 720 ore (240 ore teorie si 480 ore practică)

– Zidarul este persoana specializată care execută elemente de construcţii (pereţi portanţi, neportanţi, de compartimentare, stâlpi, arce, bolţi, cupole, canale, cămine, etc.) din zidării de complexităţi diferite folosind pietre naturale sau artificiale confecţionate din materiale arse (cărămizi, blocuri ceramice etc.) sau nearse (formate din amestecul unuia sau a mai multor materiale de bază cu un liant) sub formă de monolit sau de blocuri, prin aşezarea lor în rânduri orizontale şi îmbinarea lor după anumite reguli, folosind un liant (mortar) pentru legarea acestora, verifică şi corectează defectele de execuţie.

– Activitatea practică se va derula pe șantiere din Baia Mare și împrejurimi, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de zidar, pietrar, tencuitor.

  • AGENT CURĂȚENIE

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 360 ore (120 ore teorie si 340 ore practică)

– Agentul de curățenie este persoana specializată în servicii profesionale de curatenie pentru apartamente, case, vile, sedii comerciale, restaurante, mijloace de transport, instituții publice, spitale, școli.

  • BUCĂTAR

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 720 ore (240 ore teorie si 480 ore practică)

– Bucătarul realizeaza preparate culinare după diferite rețete care să satisfacă exigențele consumatorilor. Cursul este recomandat celor care isi doresc o cariera in bucatarie.  Activitatea practică se va derula în restaurante, din Baia Mare, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de bucătar.

  • MONTATOR SUBANSAMBLE

– Curs de CALIFICARE

–  Durata de 360 ore (120 ore teorie si 340 ore practică)

– Cursul isi propune sa instruiasca persoanele, montatori  subansamble, sa realizeze lucrari  de  asamblare  a  componentelor  pentru  obtinerea  unei game variate de produse, simple sau complexe, prin metode diferite, cu diferite scule si dispozitive. Pentru realizarea operatiilor tehnologice sunt necesare obtinerea de cunostinte privind exploatarea si intretinerea utilajelor, dispozitivelor si verificatoarelor din atelierele de montaj.

  • CURS DE COMPETENȚE INFORMATICE

– Curs de  INIȚIERE

– Durata:  120 h –40 h teorie/80 h practică

La finalul programului de formare, vei avea competenţe privind:

– Utilizarea  aplicațiilor de procesare texte / editare computerizată

– Utilizarea foilor de calcul tabelar pentru calcul și analiză

– Utilizarea  mijloacelor de prezentare electronică

– Utilizarea mijlocelor moderne de comunicare și socializare (internet, email, facebook), folosirea motoarelor de căutare

– stocarea şi managementul informaţiei,

– comunicare prin mijloace electronice (e-mail, reţele de socializare)

 – Utilizarea perifericelor unui calculator: scaner, imprimantă, cameră de luat vederi, videoproiector, interfețe audio.

 

ACTE INSCRIERE:

– COPIE CARTE IDENTITATE

– COPIE CERTIFICAT DE NASTERE

– COPIE CERTIFICAT DE CASATORIE – DACA E CAZUL

– COPIE DUPA ULTIMA DIPLOMA DE STUDII  

– ADEVERINTA DE VENIT DE LA ANAF

Informații suplimentare și înscrieri: tel. 0745125914, e-mail: proiectinsomed@gmail.com

___________________________________________________________________________________________________________________________

Vrei să-ți gestionezi singur viitorul și cariera?
Ești din Baia Mare și locuiești în unul din cartierele Republicii, Traian, Depozitelor sau Gării?
Participă la cursurile de calificare oferite GRATUIT de către ROGEPA SRL în cadrul proiectului ”InSOMed”!

Dacă ai
– Abilități de comunicare și negociere
– Spirit de inițiativă
– Memorie vizuală bună
– capacitate de adaptare sporită

Dacă ești
– Creativ și flexibil
– proactiv și orientat spre soluții
– Capabil să lucrezi în echipă
– Absolvent de învățământ obligatoriu
– Persoana inactiva

Înscrie-te la cursul de frizer!

• FRIZERUL se ocupă în principal cu executarea tunsorii pentru bărbaţi, executarea bărbieritului, executarea îngrijirilor faciale şi capilare, spălarea părului, aprovizionarea cu materiale, utilizarea materialelor şi instrumentelor, igienizarea locului de muncă, încasarea contravalorii serviciilor.
• Activitatea practică se va derula în saloane de frizerie din Baia Mare, care asigură toate condițiile și materialele necesare obținerii abilităților de frizer.
• CURSUL DE FRIZER este un curs de calificare care are o durată de 360 ore (120 ore teorie și 240 ore pratică)
• Cursul este acreditat de către AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU CALIFICĂRI
• Se acordă SUBVENȚIE pentru participarea la curs, în cuantum a maximum 1800 lei;
• Se acordă UN CERTIFICATE DE CALIFICARE, recunoscute de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, în urma unui examen de absolvire;

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.
Contact: E-mail: proiectinsomed@gmail.com;
Telefon: 0745125914 / 0751757403

——————————————————————————————————————————————————————

Pune-ți ideile de afaceri în practică cu ajutorul proiectului InSoMed !!
Înscrie-te la un curs GRATUIT DE ANTREPRENORIAT !
Cine se poate înscrie în proiectul nostru:
-Persoanele care locuiesc în Baia Mare, în unul din cartierele Traian, Republicii, Gării sau Depozitelor, pe una din străzile:
-Persoane inactive (care nu au loc de muncă)
-Persoane care doresc să își dezvolte abilitățile și competențele antreprenoriale
-Persoane care doresc să își pună în practică ideea de afacere și să primească o subvenție pentru înființarea unui START-UP
Ce putem oferi:
-Un curs GRATUIT de DEZVOLTARE A COMPETENȚELOR ANTREPRENORIALE, curs acreditat de către Autoritatea Națională pentru Calificări, având o durată de 45 ore
-SUBVENȚIE pentru participarea la curs;
-Un CERTIFICAT DE ABSOLVIRE recunoscut de Ministerul Muncii și Ministerul Educației, în urma unui examen de absolvire;
-O MASĂ GRATUITĂ în fiecare zi de curs;
-Posibilitatea de a participa la un CONCURS DE PLANURI DE AFACERI și de a primi una dintre cele 35 SUBVENȚII ÎN VALOARE DE MAXIMUM 25.000 EURO fiecare, pentru înființarea și dezvoltarea unei firme noi (START-UP).

Ce se va învăța la cursul de antreprenoriat?
-Modulul I: Pregătirea şi iniţierea unei afaceri:
• Analiza resurselor necesare unei afaceri
• Valorificarea ideilor si oportunităţilor de afaceri
• Legislaţia aferentă
• Funcţiile managementului
• Mixul de marketing
• Piaţa
• Comunicare în afaceri

-Modulul II: Funcţionarea şi dezvoltarea afacerii
• Planificarea strategică
• Managementul resurselor
• Coordonarea activităţii de vânzare
• Bazele contabilităţii
• Planificarea financiară
• Informatizarea firmei
• Promovarea afacerilor în mediul electronic
• Elaborarea unui PLAN DE AFACERI
Ce urmează?
-După absolvirea cursului de antreprenoriat, te invităm să participi cu ideea ta de afacere la CONCURS DE PLANURI DE AFACERI organizat în cadrul proiectului;
-Primele 35 planuri de afaceri (în ordinea punctajului obținut) depuse și prezentate în cadrul concursului , vor primi fiecare câte o finanțare în valoare de maximum 25.000 euro, pentru înființarea și dezvoltarea unei firme noi (START-UP) în Baia Mare
-Subvențiile sunt nerambursabile si vor fi acordate de către Municipiul Baia Mare

Ce poți face cu banii ?

Cu finanțarea primită (100% nerambursabilă), se pot acoperi cheltuieli precum:
-Cheltuieli cu înființarea firmei
-Cheltuieli cu salariile pentru primul an de funcționare a firmei
-Cheltuieli cu dotări: echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT, dar și mobilier, softuri, utilaje și aparaturi, obiecte de inventar,instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie, precum şi sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităţilor; instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spaţiului de desfășurare a activității.
-Cheltuieli cu utilitățile
-Cheltuieli cu achiziția de servicii (ex. Servicii de contabilitate, Servicii de formare profesională, etc)
-Cheltuielile cu Taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA conform Codului Fiscal.
Ultima grupa de curs se deruleaza in perioada iulie – august 2018.
Date de contact pentru inscrieri și mai multe detalii:
Tel: 0745125914
E-mail: proiectinsomed@gmail.com
Baia Mare, str. Culturii, nr 5, et 3, sala 301.

 

————————————————————————————————-

Servicii gratuite pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă:

 

  • Beneficii oferite pentru înscrierea în proiect (persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă):

Servicii gratuite de informare și consiliere în carieră

Cursuri de formare gratuite și cu subvenție pentru participare în domeniile:

  • Competențe antreprenoriale
  • consilier vocațional
  • comunicare în limba engleză
  • Zidar-pietrar-tencuitor
  • Frizer
  • Competente informatice
  • Ospatar / Lucrător în alimentație
  • Lucrător în comert

Cursurile se vor derula in perioada ianuarie 2017 – mai 2020 și se vor finaliza cu acordarea de certificate de absolvire / calificare recunoscute de Ministerul Muncii și Educației. ! Toate cursurile sunt acreditate de către Autoritatea Națională pentru Calificări.

Suport pentru participarea la concursuri și interviuri de angajare (servicii de mediere pe piața muncii)

Subvenții oferite angajatorilor pentru încadrarea pe piața muncii, subvenții a câte 900 lei / lună / persoană angajată pentru 12 luni.

Astfel, Minim 45 persoane vor fi plasate pe piaţa muncii prin activitatea de subventionare pentru incadrarea in munca, angajatorii find obligati prin contract de subventie sa mentina locul de munca nou creat pentru inca 7 luni dupa finalizarea acordarii subventiei din proiect.

Subvenții oferite angajatorilor pentru încadrarea de stagiari pe piața muncii după absolvirea studiilor superioare, subvenții a câte 1350 lei / lună / persoană angajată pentru 6 luni.

Astfel, Minim 10 absolvenți de studii superioare vor fi plasate pe piaţa muncii ca stagiari prin activitatea de subventionare pentru incadrarea in munca, angajatorii find obligati prin contract de subventie sa mentina locul de munca nou creat pentru inca 7 luni dupa finalizarea acordarii subventiei din proiect.

 

Date de contact pentru mai multe detalii:

Tel: 0745125914

E-mail: proiectinsomed@gmail.com

Baia Mare, str. Valea Roșie, nr 10C

_________________________________________________________________________

 

Egalitate de şanse în FPC

Formare înseamnă a înzestra indivizii cu cunoştinţe şi abilităţi  specifice, pentru a îndeplini o anumită sarcină sau o anumită serie de sarcini.

Formare înseamnă a-i ajuta pe oameni să-şi schimbe atitudinea faţă de ei înşăşi, faţă de alţii, faţă de situaţii şi întâmplări.   Formarea ajută oamenii să-şi schimbe modul de a simţi, ceea ce este deosebit de important pentru angajatori şi conceptori de politici, care pot avea o atitudine negativă faţă de persoanele cu dizabilităţi.

Formarea trebuie să fie corelată cu nevoile participantului la training. Acestea trebuie apreciate cu grijă, care sunt reale, care sunt dorite sau în natura preferinţelor. Pentru multe persoane cu dizabilităţi, a  găsi şi a păstra o slujbă reprezintă una din cele mai importante nevoi reale. Nevoile reale ale formatorului înseamnă cum să-i înzestreze cel mai bine pe cei cu dizabilităţi cu cunoştinţe, deprinderi şi atitudini pozitive, pentru ca ei să-şi găsească o slujbă care să-i  împlinească.

Formatorul trebuie să stăpânească bine conţinutul ştiinţific al temei. Există multe aspecte, inclusiv care presupun răspunsuri la următoarele întrebări.

  • Ce înseamnă dizabilitate?
  • Ce persoane cu dizabilităţi au nevoie de asistenţă?
  • Ce fel de asistenţă trebuie asigurată ?
  • Cine trebuie să asigure această asistenţă?
  • Ce forme de angajare sunt disponibile?
  • Când anume self-employment reprezintă o opţiune bună pentru persoanele cu dizabilităţi?
  • Care este rolul serviciilor de plasare?
  • Cum pot fi convinse întreprinderile să angajeze persoane cu dizabilităţi?

Auxiliarele vizuale

Sesiunea de formare pentru persoane cu dizabilităţi trebuie suţinută de auxiliare vizuale variate. Ele vor da participanţilor posibilitatea de a vedea ceea ce se spune şi de a întări ceea ce aud. Se va avea în vedere şi posibilitatea prezenţei unor persoane cu probleme de văz sau slabe deprinderi de citit şi înţeles.

Metodele asistate de calculator de prezentare devin utilizate pe scară largă. Programe de calculator, cum ar fi PowerPoint consolidează cuvântul vorbit, permițând ca imagini vizuale să fie prezentate într-un mod dinamic și plin de culoare. Când se folosește Powerpoint pentru a susține o prezentare:

  • Pregătește prezentarea cu grijă astfel încât imaginile să contribuie la atingerea obiectivelor
  • Echipamentul trebuie verificat înainte de începerea sesiunii.
  • Asigurați-vă că sunteți confortabil cu tehnologia înainte de a începe.
  • Nu lăsați tehnologia să domine permițând ca ”mijlocul să fie mesajul”
  • Se va menţine contactul vizual cu participanţii. Evitați să-i faceți pe participanți să simtă că cel care le vorbește este computerul sau că sunteți mai preocupați de tehnologie decât de ei.

 

Atunci când formarea face ca persoanele cu dizabilităţi să-şi găsească o slujbă, veniturile şi beneficiile sociale pe care le primesc sunt semnificative: ele devin independente economic, îşi reduc dependenţa de alte plăţi, ceea ce este un beneficiu pentru societate.

Liviana Marinescu

_____________________________________________________________________

CONSILIEREA PRIVIND CARIERA ŞI ORIENTAREA PROFESIONALĂ

 

Serviciul de informare şi consiliere profesională la care poţi participa în cadrul proiectului constituie un ansamblu de servicii gratuite, oferite persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă şi anume:

  • furnizarea de informaţii privind piaţa muncii şi evoluţia ocupaţiilor;
  • evaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale;
  • dezvoltarea de abilităţi şi a încrederii în sine a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, în vederea luării de către acestea a deciziei privind propria carieră;
  • instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă (de exemplu prezentarea la un interviu sau întocmirea unei scrisori de intenţie sau Curriculum Vitae).

 

Consilierea te poate ajuta, dacă:

  • Nu ai în prezent un loc de muncă
  • Nu eşti mulţumit de este situaţia prezentă la locul tău de muncă
  • Îţi doreşti schimbări la locul de muncă
  • Unele constrângeri te-au convins săţi schimbi cariera

Participând la activităţi de consiliere individială şi în grup, vei dobândi:

  • Atitudini şi comportamente de muncă pozitive
  • Competenţe academice şi practice
  • Competenţe interpersonale
  • Aptitudini legate de muncă

Contactează-ne şi cariera ta va fi pe drumul cel bun!

Liviana Marinescu, Coordonator P3-SC ROGEPA SRL

 

_______________________________________________________________

Încrederea în sine şi în perspectivele proprii

Dacă persoanele dezavantajate nu cred că au un viitor (nu se pot imagina pe sine având succes în învăţare, muncă şi contribuţie la viaţa comunităţii), este puţin probabil ca ele să investească energie în evoluţia propriei cariere.

Persoanele dezavantajate vor face această investiţie mai degrabă atunci când vor fi capabile :

  • Să recunoască faptul că munca are o valoare.
  • Să constate faptul că, prin muncă, pot avea şi ele o contribuţie.
  • Să creadă că deţin un anume control în crearea propriului viitor.
  • Să accepte că realizările lor din trecut au o valoare.
  • Să înţeleagă felul în care lucrurile mici pe care le fac acum pot contribui la o viaţă mai de dorit acum şi mai târziu.
  • Să privească dincolo de stereotipuri (limitatări percepute privind genul, cultura, condiţiile socio-economice sau fizice).
  • Să-şi stabilească scopuri personale şi să creadă în abilitate de a le atinge.
  • Sa-şi depăşească atitudinile defensive şi barierele personale
  • Să identifice strategii pentru depăşirea propriilor bariere personale în muncă şi învăţare.
  • Să constate cum anume propriul lor comportament poate influenţa oportunităţile de învăţare şi muncă.

Evoluţia în carieră azi

Evoluţia carierei priveşte întreaga persoană, fără a separa munca de viaţa acesteia şi fără să existe aşteptarea ca tinerii să decidă în legătură cu ceea ce vor fi pentru restul vieţii lor. Se recunoaşte, mai degrabă, faptul că faţetele vieţii au un impact supra fiecăruia şi că evoluţia de carieră reprezintă un proces continuu, chiar zilnic.

Evoluţia carierei astăzi înseamnă a-i ajuta pe tineri:

  • Să creadă în ei înşişi şi în perspectivele lor de viitor
  • Să înţeleeagă piaţa muncii şi oportunităţile de muncă şi învăţare
  • Să se cunoască pe sine
  • Să construiască atitudini şi competenţe cheie
  • Să ia decizii şi să facă planuri pentru prezent
  • Să caute sau să creeze muncă
  • Să menţină succesul şi să gestioneze tranziţiile

Oricum, multe dintre persoanele dezavantajate nu-şi conştientizează propriul potential şi propria abilitatea în construirea viitorului. Întrucât ele nu-şi vizualizează prea mult viitorul, chestiuni precum a se descoperi pe sine, a căuta oportunităţi, a planifica, precum şi alte strădanii proactive nu sunt prea inspiratoare.

Într-un anumit fel, credinţa în sine reprezintă ceva indispensabil pentru fiecare în evoluţia carierei.

În absenţa acesteia nu se pot întâmpla prea multe.

Din fericire, aproape toţi tinerii şi adulţii au o oarecare capacitate pentru aceasta şi vor crede în ei înşişi, iar această scânteie poate fi transformată într-o flacără care să aprindă şi celelalte elemente.

O parte a rolului consilierului în munca cu persoanele dezavantajate este de a fi un catalizator pentru scânteile care zboară şi de a înteţi flăcările rezultate. 

Liviana Marinescu

__________________________________________________________________

Articol de presă

Persoanele cu vulnerabile, aflate în risc de sărăcie, continuă să întâlnească obstacole în găsirea unui loc de muncă şi tind să fie şomeri într-o măsură mult mai mare faţă de alte persoane.

Chiar şi cu toate competenţele, strategiile şi clarificările atinse până acum, acestea au nevoie de ajutor pentru a-şi găsi/crea un loc de muncă şi a beneficia de experienţele de formare sau cele educaţionale.

De asemenea, serviciile de plasare trebuie să joace un rol central în sprijinirea persoanelor vulnerabile, dezavantajate pentru depăşirea acestor bariere şi în găsirea unor posturi care să se potrivească deprinderilor, abilităţilor şi intereselor lor.

Proiectul nostru sprijină persoanele aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială, din comunitatea marginalizată situată în latura de sud-vest a Municipiului Baia Mare, selectate să participe la acțiunile de ocupare, prin prisma a două prespective: căutarea unui loc de muncă și  participarea la formare şi educaţie.

Să abordăm mai întâi căutarea. A găsi sau a crea de lucru este o sarcină importantă – una care presupune strategii şi competenţe proprii.

Este vorba, de obicei, despre abilităţi (abilitatea de a scrie un curriculum vitae, de a scrie scrisori de intenţie, de a completa formulare de cerere, de a face faţă unui interviu), dar este nevoie de strategii şi abilităţi tot mai noi, atât pentru a găsi, cât şi pentru a crea de muncă.

Pentru unele persoane dezavantajate, căutarea tradiţională a unui post s-ar putea să nu fie suficientă. Ele vor trebui (şi vor dori) să-şi caute de lucru sub forma unor contracte stabile, să fie liberi întreprinzători sau să aibă contracte cu normă parțială. Indiferent dacă caută de lucru în general sau caută un anumit post, aceste persoane au oportunitatea de a beneficia de ajutor, pentru ca:

  • Să-şi pună în practică abilităţile academice, practice şi de muncă, cunoştinţele şi atitudinile, pentru a-şi atinge scopurile propuse;
  • Să evalueze diferite oportunităţi de muncă (cântărind factori precum condiţiile de muncă, beneficiile, posibilităţile de avansare, stilurile de conducere şi mediul);
  • Să identifice şi acceseze reţelele, resursele şi serviciile capabile să le sprijine în căutarea muncii;
  • Să acceseze informaţii privind anumiţi angajatori/contractori sau birouri de angajare/contractare;
  • Să identifice acele oportunităţi de muncă care se potrivesc tiparului lor de carieră dorită ;
  • Să elaboreze o documentaţie de marketing eficientă: curriculum vitae, scrisori de intenţie, cereri şi propuneri ;
  • Să se pregătească pentru şi să participle, cu success, la interviuri de angajare şi/sau de self-marketing.

Una este să înţelegi piaţa muncii  şi să conştientizezi oportunităţile pe care ţi le oferă, dar este cu totul alta să prinzi ocazia. Persoanele dezavantajate selectate în cadrul proiectului au nevoie de sprijin în activități precum:

  • Legarea muncii de oportunităţile de formare şi educaţie;
  • Alegerea între oportunitățile de formare şi de educaţie;
  • Stabilirea suportului necesar (financiar, emotional, de timp, etc.);
  • Înţelegerea cerinţelor de admitere în programele de formare/educaţie;
  • Completarea cererilor de înscriere la cursuri;
  • Crearea experienţelor de învăţare şi muncă şi/sau de viaţă în general;

Liviana Marinescu,

_____________________________________________________________________________

Competenţele informatice: calificarea vitală a secolului 21!

Competenţele informatice/digitale sunt esenţiale pentru învățare, muncă și participarea activă în societate.

Ca o competență transversală, competența digitală ne ajută să învățăm și alte competențe cheie, cum ar fi comunicarea, abilitățile lingvistice sau abilitățile de bază în matematică și știință.

Participând la un curs de 120 ore de Competenţe informatice veţi învăţa utilizarea critică şi sigură a tehnologiilor societăţii informaţionale în timpul orelor de program, în timpul liber şi pentru a comunica.

Aceastea includ aplicaţii principale pe computer cum ar fi: editare computerizată, tabele şi calcule, baze de date, stocarea şi managementul informaţiei, precum şi o înţelegere a oportunităţilor şi a riscurilor potenţiale ale Internetului şi ale comunicării prin mijloace electronice (e-mail, reţele de socializare) necesare la locul de muncă, în timpul liber, la schimbul de informaţii şi reţele de colaborare, învăţare şi cercetare.

Tehnologia societăţii informaţionale sprijină creativitatea şi inovaţia, te învaţă să fii atent la validitatea şi credibilitatea informaţiei disponibile şi a principiilor legale şi etice implicate în folosirea interactivă a tehnologiei societăţii informaţionale.

Deprinderile pe care le vei dezvolta se referă la capacitatea de a căuta, colecta şi prelucra informaţii si de a le folosi în mod sistematic şi critic, apreciind relevanţa, distingând între lumea reală şi cea virtuală, recunoscând în acelaşi timp legătura dintre ele.

La finalul programului de formare vei putea dovedi competenţe privind:

  • Utilizarea  aplicațiilor de procesare texte (Microsoft Office Word)
  • Utilizarea foilor de calcul tabelar (Microsoft Office Excel) pentru calcul și analiză
  • Utilizarea  mijloacelor de prezentare electronică (Microsoft Office Powerpoint)
  • Utilizarea mijlocelor moderne de comunicare și socializare (internet, email, facebook), folosirea motoarelor de căutare
  • Utilizarea perifericelor unui calculator: scaner, imprimantă, cameră de luat vederi, videoproiector, interfețe audio

Participă şi cariera ta va fi pe drumul cel bun!

Liviana Marinescu, Coordonator P3-SC ROGEPA SRL